Argentinci tragaju za lobanjom najvećeg dinosaurusa na svijetu

Argentinski paleontolozi u Patagoniji tragaju za lobanjom najvećeg do sada nađenog dinosaurusa koji je bio veličine 14 slonova.Naučnici Muzeja paleontologije Eđidio Peruljo iz Treleva koji su otkrili fosilizirane kosti tog biljoždera težine 80 tona, upustili su se u ogroman posao.

-Poslije samo 30 odsto iskopavanja, već imamo 200 fosilnih ostataka, a preostaju nam još dvije do tri godine rada. Nadamo se da ćemo naći lobanju, ili bar njen dio - rekao je Hose Luis Carbaljido, istraživač u Nacionalnom naučno-istraživačkom savjetu (CONICET), Argentina ekvivalentu (CNRS) i šef tima koji je prije tri godine otkrio ostatke tog sauropoda.

Od prošlog vikenda posjetioci muzeja u Trelevu, 260 kilometara od mjesta La Fleča gdje su otkrivene fosilizirane kosti dinosaurusa, mogu da vide koliko su one impozantne.

Butna kost dugačka 2,40 metara, prečnika stabla drveta, naročito privlači radoznale koji se slikaju kraj nje. Životinja s dugim vratom i repom trebalo bi da je bila dugačka 40 metara, kažu stručnjaci.

-Mi radimo sporo, zanatski - kaže istraživač: samo s špahtlama, metlicama i četkama, bez sonara i druge moderne tehnologije. Paleontolozi planiraju da nastave rad u septembru, kada stigne proljeće na južnu hemisferu.

Paleontolog Alehandro Otero kaže da iz glave dinosaurusa imaju samo jedan ostatak - zub, još nemaju vrat, ali imaju deo kosti repa. On računa da bi lobanja trebalo da je bila dugačka bar metar. Na istom mjestu, nedaleko od ostataka sedam biljoždera, nađeno je 70 zuba dinosaurusa-mesoždera, kao i fosilizirana stabla i lišće.

-To će nam omogućiti da rekonstruiramo životnu sredinu i ekosistem u kojem su živjeli - kaže Otero i dodaje da je to "srećno iznenađenje".

Za prehranu biljoždera od 80 tona bila je neophodno bujna vegetacija koja brzo raste, kaže on i ukazuje da je Patagonija sada ogromna pustinjska ravnica između Anda i Atlantika.

-Fosili su nađeni na tri dubine, a svaki nivo odgovara jednom vremenu. Jasno da oni nisu uginuli svi zajedno, već u razmacima od nekoliko mjeseci ili godina - rekao je Hose Luis Carbaljido.

A zašto su dinosaurusi tu uginuli, nije jasno. Pretpostavke su različite: to im je bilo "groblje" - jer postoje samo kosti odraslih i bolesnih sauropoda koji su se možda usamili, ili su se možda zbog težine zaglibili u mekom tlu. Kada se kosti iskopaju, javlja se pitanje prijevoza: čekaju se građevinski kran i kamion, a nalaz se do Muzeja u Trelevu prevozi u izlivenom gipsanom "sarkofagu".

Za sada za fosilizirane kosti u muzeju ima mjesta, ali po tempu kojim istraživanje napreduje, nestat će ga, upozorava istraživač. Najveći dinosaurus svijeta još nije "kršten", a ponijet će ime porodice Mejo, na čijem je imanju nađen, prenosi Blic.

(Fena) mb